FacebookFacebook
EduPage

Projekt DĚTI ZEMĚ

Pro žáky 2. stupně organizujeme pravidelné aktivity pro rozvoj jejich samostatnosti, zodpovědnosti a sociálních dovedností. 

Projekt DĚTI ZEMĚ

 

Zahájili jsme aktivity v rámci projektu Děti Země, určeného pro žáky na druhém stupni TEEN.

 

V tomto citlivém období je pro žáky důležitá lidská důstojnost a sociální interakce. Dospívající se zajímají o dění kolem sebe a potřebují hodně času a inspirace, aby o těchto věcech mohli diskutovat. Vyučování proto ustupuje do pozadí, aby měli děti více prostoru pro filozofování.

 

Každý v tomto věku se chce vyjádřit, ale ztratí motivaci, pokud my dospělí budeme jejich vyjádření hodnotit. V Heřmánku se snažíme nezranit důstojnost našich žáků. To, co dělají, je velmi hodnotné. Měli bychom jim dávat najevo, že jsou důležití, že je bereme vážně se všemi jejich nedokonalostmi a že je přijímáme takové, jací jsou. Pokud to zvládneme, objeví se u nich znovu velká vůle učit se.

Přibývá dětí, které nemají vnitřní pohon, ale myslí si, že se vše stane samo. Přibývá dětí, které se neumí rozhodnout sami za sebe, musíme jim říci, teď a tady to uděláš. V projektech, které probíhají mimo školu se děti učí samostatnosti, rozvíjejí sociální dovednosti, učí se spolupráci a zodpovědnosti.

 

 

Projekt Komunitní kurník

V tomto projektu se střídají žáci od 6. do 8. třídy. Žáci 9. třídy se připojí po absolvování přijímacích zkoušek. Pravidelně se starají o šedesát slepic. Děti to velmi baví, mají velkou zodpovědnost za živé tvory. Velmi dobře spolu spolupracují a mají radost z odvedené práce. Při společné práci se uvolní a v práci vidí smysl.

 

 

Projekt Vaření

V kuchyňce vaří vždy tři žáci pod dohledem pedagoga nebo asistenta učitele. Nejdříve si žáci naplánují, co chtějí uvařit. Zjistí si rozpočet a diety žáků, pro které budou jídlo připravovat, pracovní postup a nákupní seznam. V Heřmánku vaříme podle pravidel zdravé výživy a dbáme na to, aby byl jídelníček vyvážený. Počáteční obavy vystřídá velká radost z dobře vykonané práce. Děti mezi sebou dobře spolupracují a jsou zodpovědné. Na celou komunitu má tento projekt velký význam. Dětem stoupá sebevědomí, učí se týmové spolupráci a vykročí z komfortní zóny. Vidí výsledky své práce a opět si připadají užiteční.

 

 

Projekt Řepora

Navázali jsme spolupráci se skanzenem Řepora. Pravidelně se zde střídají žáci z druhého stupně. Pracují na obnově skanzenu. Manuální práce jim pomáhá uvolňovat napětí, soustředí se na přítomný čas a opět musí spolu spolupracovat. Správci skanzenu velice ocenili velkou práci našich žáků, velice se jim líbilo s jakým nasazením pracovali. Postupně se budou učit i zapomenutá řemesla. Mohou vařit na otevřeném ohni, pracovat se dřevem, zakládat záhony, kultivovat okolí skanzenu.

 

Komunitní záhony

V komunitním centru Prales jsme založili vyvýšené záhony, kde budeme pěstovat zeleninu a bylinky pro naše vaření. Žáci opět velmi spolupracovali a zvládli vše skvěle. 

 
 
Kalendář akcí
Celý výpis akcí