Na naší základní škole dbáme na praktičnost výuky, kdy se snažíme o propojení teorie s praxí. Našim hlavním cílem je, aby žáci pracovali samostatně a badatelsky, kdy sami či za pomocí pomůcek objevují zákonitosti a principy života na Zemi.
Předměty, které se zabývají objeváváním, jsou prvověda (zahrnující obvyklé předměty prvouka, přírodopis, vlastivěda) a následně předměty jako je dějepis, zeměpis, přírodopis, fyzika a chemie.
Prvověda probíhá v první a druhé třídě se třídním učitelem, od třetí třídy do hry vstupuje učitel přírodopisu a někdy i zeměpisu. Přáce žáků s učitelem přírodopisu využije aktivního období dětí a jejich zájmu o přírodu a rozšíří přírodovědné experimenty, znalosti a vytváří první znalosti přírody a světa okolo.
V prvovědě postupujeme pomocí dvou metod od obecnému ke konkrétnímu a od známeho a blízkého k neznámému.
Tuto metodu se žákům snažíme umožnit již od první třídy, kdy je zaveden předmět věda. V prvních třídách žáci poznávají materiály a jejich vlastnosti, které na naší Zemi najdou. Naučí se používat základní měřidla a jejich jednotky, také si vyzkouší nenáročné, přesto zajímavé pokusy. Žáci jsou již od první třídy, díky vědě, vedeni ke kázni a pořádku, který musí na svých pracovních místech mít.
Ve druhé a třetí třídě se s žáky zabýváme zejména vodou, vzduchem, magnetickou a elektrickou silou, ale také člověkem a jeho smysly - zkoumáme čich, hmat, chuť a zrak. V těchto ročnících již zabrousíme i do živé přírody a seznámíme se s mikroskopem, se kterým mikroskopujeme nejrůznější buňky rostlin a živočichů.
Magnetické a optické vlastnosti těles jsou hlavními tématy vědy ve čtvrté třídě. V pátém ročníku jsou všechna tato témata doplněna více o teoretické znalosti a pokusy jsou doplněny o náročnější kroky. Na tyto předměty v dalších letech navazuje předmět fyziko-chemie, v nichž zúročí veškeré vědomosti, které v předchozích letech získali. V tomto předmětu nadále prohlubujeme badatelský typ výuky a žáci tak musí na spoustu věci získat odpovědi samostatně.
Předmět věda je mezi žáky velmi oblíbený a to hned z několika důvodů. Nejen, že se žáci mohou realizovat a vnášet do hodin vlastní nápady a názory, ale také, že jsou tyto hodiny volnější a žáci si tak částečně odpočinou.
Přírodověda v provovědě (autor Ing. Petr Adamec)
Vlastnivěda v provodědě (autor Mgr. Miroslava Adamcová)
Věda v provovědě (autor Ing. Olga Černá)